menusearch
hosseinzaderice.ir

برنج دم سیاه

یکشنبه بیست و یکم دی ۹۹
(1)
(0)
برنج دم سیاه

برنج دم سیاه حسین زاده

شايد اولين سوالی که با شنيدن نام برنج دم سیاه به ذهن شما می آيد اين باشد که دليل نامگذاری چه بوده است ؟ علت نامگذاری اين برنج ايرانی به دم سیاه ، به خاطر رنگ دم شلتوک آن است که سیاه رنگ می باشد .
برنج دم سیاه يا همان طارم دم سیاه از با کيفيت ترين انواع برنج ايرانی می باشد که در دسته بندی جزو خانواده برنج صدری محسوب می شود.
برنج دم سیاه از مرغوب ترين برنج های استان گلستان محسوب می شود و عطر و طعم آن شهرت بسياری دارد . اين برنج جز محصولات کيفی و خوش عطر شمال ايران بوده و مختص شهرهای کلاله ، مینودشت ، گنبد و حومه اين شهرها می باشد .
اين برنج عطري بعد از پخت ، نرم بوده و شکل ظاهری آن مناسب و مزه آن نسبتا خوش طعم است
اين نوع برنج به دليل حجيم شدن و قد کشيدن ( يا به اصطلاح ری کردن ) پس از پخت برای مجالس رسمی و مهمانی ها بسيار مناسب است . از لحاظ ماندگاری نيز می توان گفت بعد از پخت سفت نمی شود و براي چند دفعه آن را گرم و دوباره ميل کرد . اين نوع برنج به خاطر عطر و طعم بی نظيرش حتی از برنج هایی مثل ندا و شيرودی نيز کيفيت بالاتری دارد و تا حدودی به کيفيت برنج طارم فريدونکنار نزديک است .به دليل کم محصول بودن اين برنج در شاليزار ها و به صرفه نبودن آن براي کشاورزان ، همچنين کيفيت بالاتر آن نسبت به ساير برنج ها ، قيمت نسبتا بالاتری دارد .

 

برنج دم سیاه صدری هاشمی حسین زاده

ویژگی ظاهری برنج دم سیاه

برنج دم سیاه از نظر ظاهری سفيد مايل به کرم می باشد

  • طول دانه برنج آن در حالت خام 7/5 میلیمتر
  • طول برنج بعد پخت 12/15 میلیمتر
  • عرض دانه برنج در حالت خام 1/87 میلیمتر

خرید برنج دم سیاه هاشمی

بهترین برنج ایرانی از نظر عطر و طعم برنج دم سیاه هاشمی میباشد که ماندگاری بعد از پخت فوق العاده ای دارد. در ویژگی های ظاهری برنج دم سیاه ذکر کردیم این برنج طول دانه خام 7.5 میلی متری دارد و طول دانه برنج دم سیاه بعد از پخت 12.5 میلیمتر میشود.
خرید اینترنتی برنج دم سیاه هاشمی را در سایت شالیکوبی برنج حسین زاده با قیمت مناسب انجام دهید اگر نیاز به راهنمایی داشتید با پشتیبان سایت تماس حاصل نمایید تا راهنمایی های لازم قبل از خرید به شما داده شود.

 

قیمت برنج دم سیاه هاشمی

برنج های ایرانی به ۲ دسته برنج های کم محصول و با کیفیت بالاتر مثل هاشمی، طارم و دم سیاه و برنج های پرمحصول مثل برنج شیرودی، فجر و خزر تقسیم می شوند. برنج هاشمی جز گران قیمت ترین برنج های ایرانی است و پس از برنج صدری دم سیاه در رده دوم برنج های ایرانی از نظر قیمت قرار می گیرد. با این حال ممکن است قیمت برنج هاشمی در فروشگاه های مختلف متفاوت باشد.

اما به صورت کلی کیفیت برنج هاشمی می تواند بسته به محل کاشت، میزان رسیدگی کشاورز به برنج و همچنین بذر استفاده شده متفاوت باشد.

جهت اطلاع از قیمت برنج دم سیاه هاشمی درجه یک حسین زاده با پشتیبان فروش شالیکوبی حسین زاده تماس حاصل نمایید.

 

گالری تصاویر محصول
 برنج دم سیاه  حسین زاده
برنج دم سیاه صدری هاشمی
 برنج دم سیاه حسین زاده
تصاویر
بیشتر
نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

4 نظر
instagram
تمامی خدمات و محصولات این سایت، مربوط به شالیکوبی حسین زاده میباشد حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.