menusearch
hosseinzaderice.ir

برنج نیم دانه

۱۳۹۹/۱۰/۲۳ سه شنبه
(0)
(0)
برنج نیم دانه
برنج نیم دانه

برنج نیم دانه چیست؟

همه ما اسم برنج نیم دانه را شنیده ایم و یا در مغازه های فروش برنج ایرانی دیده ایم ،شاید برای شما هم سوال شده باشد که برنج نیم دانه چیست و چطوری به وجود می آید یا چه مصارفی می تواند داشته باشد و از چه کیفیتی برخوردار است.

پس از برداشت برنج و رفتن به کارخانه شالیکوبی مرحله جدا نمودن شلتوک و سپس سفید کردن برنج اتفاق می افتد. برنج بعد از پوست گیری وارد دستگاه مخصوصی برای سفید شدن می شود که دارای یک کاردک برای سایش برنج و سفید نمودن آن می باشد ، برنج در این دستگاه بر اثر سایش سفید و شیشه ایی می شود.

در حین سایش برخی از دانه های برنج که از مقاومت کمتری برخوردار هستند دچار شکستگی می شوند .

در مرحله بعد این دانه های شکسته توسط الک از برنج های دیگر جدا می شوند. و داخل کیسه های جدا به عنوان برنج نیم دانه بسته شده و روانه بازار می شوند.

از نظر طعم و بو برنج نیم دانه فرقی با برنج اصلی خود که از آن به دست آمده ندارند، یعنی اگر نیم دانه از برنج مرغوبی بوده جز ظاهر تمامی خواص برنج مرغوب و درجه یک را خواهد داشت،با این تفاوت که قیمت برنج نیمه دانه از قیمت برنج ایرانی کمتر می باشد.

موارد مصرف برنج نیم دانه

موارد مصرف برنج نیم دانه، از برنج نیم دانه می توانید در غذاها و انواع دسرها و سوپ ها استفاده نمایید. یکی از دسرهای مورد علاقه ایرانی شله زرد است که تهیه آن از برنج نیم دانه مرغوب می باشد ،وبسیار با کیفیت تر از برنج کامل است زیرایک دست و نرم می شود.

برای تهیه شیر برنج و سوپ برنج و آش برنج هم می توانید از برنج نیم دانه استفاده نمایید تا هم طعم خوبی داشته باشد هم ظاهر خوب و هم از تمامی خواص برنج بهرمند شده باشید.

 

خرید برنج نیم دانه

نیمدانه برنج همان برنج هایی هستند که هنگام تولید شکسته می شوند علت شکستن این دانه ها نارس بودن انها, حمل و نقل نادرست آن میباشد.
از نظر عطر و طعم و کیفیت هیچ تفاوتی با برنجی که ازش به وجود اومده ندارد.

جهت خرید برنج نیم دانه از شالیکوبی حسین زاده با شماره 09111714506 ، 09125485981 تماس حاصل نمایید.

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر
instagram
تمامی خدمات و محصولات این سایت، مربوط به شالیکوبی حسین زاده میباشد حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.